Att ge skiktpop ett ansikte

Jag har flera gånger blivit frågad av ivriga bloggläsare om hur min nya frisyr ser ut. Idag väljer jag att posta en bild som kastar lite ljus över detta. Det är alltså klippt i nivåer och lite sluttande med en lugg som går ungefär till hakan. Det är inte en Gustaf-Vasafrisyr eftersom jag inte är tuff nog. Ej heller en bröderna Gayonhjärta-cut eller kort kort som Sabine och alla i Star-Strek. Nej en modern tjejfrisyr som förhoppningsvis kan räknas åtminstone som uni-sex nu när jag har den. Den är lite för kort för att fläta herr-flätor som Varg Vikernes, gallerna och alla vikingar har men jag tror nog att det ska gå till sommaren. Jag är inte missnöjd med frisyren även om den får mig att se lite rund ut.


Jag med min nya frisyr medan jag surar.

Jag har valt att redigera bort större delen av mitt ansikte här eftersom jag inte vill vara den som ger skiktpop ett ansikte. Det känns orättvist att lägga fokusen på sig själv när det är så många andra mycket större och viktigare personer än jag som står bakom skiktpopen. Jag har ju bara skrivigt om den och förtjänar alls ingen uppmärksamhet. Visserligen har jag ett eget skiktpopprojekt som jag kallar Good Time Skikt Love men det räknas knappast till den stora scenen. Om jag fick lista mina favoritskiktpopprojekt och deeyays efter hur avgörande de har varit för skikt-scenen genom alla år så skulle den bli såhär (jag listar mitt eget band längst ner, egentligen är det en 4-i-topplista):

Lista
1 - DJ Layer Loyd
2 - Stratum
3 - Straight Stratum
4 - The Breton Vacheresse Experience
5 - Good Time Skikt Love


Typsik negroid sångerska låter finast runt jul och om de är trådtunna.

Idag är det vinna eller förlora som gäller. Idag måste jag städa klart. Jag har faktiskt redan börjat lite i köket medan jag slog på kaffe. Måste bara skriva den viktiga saken först och jag måste även passa på att varna alla kvinnliga läsare som jag redan lovat bort mig till (ni lär ju va ett litet antal redan) att det här projektet bara har med hämnd å göra. Så ni ska inte känna er bortglömda eller förbisedda utan ni är fortfarande nummer ett. Hur som haver: Idag ska min mamma Lena-Cathrin komma till min syster Clara-Bella Rut-Sofie som bekant bor i samma hus som jag gör. De ska äta tacos (som är det äkligaste jag vet av allt tänkbart ätbart) tillsammans med Clearys pojkvän Johan och min mammas nya killes dotter. Ja just det. Min mamma har skilt sig med min superkapabla, genombussige, ultrasmarta och helstilige far Karl-Ove Peter och skaffat sig en vanlig, visserligen rik, farbror som heter Pekka. Han har en dotter som jag brukar ragga på järnet varje gång jag har chansen. Hon är söt och väldigt trevlig men det viktigaste är att hon är min mammas nya karls dotter. Det är underbart å ragga på henne för hon gillar det, det märks, och Pekka hatar det lika mycket. Vadå? Om jag inte får bestämma vem min egen mamma går ut med så kan väl knappast han bestämma vem hans dotter åker av med? Ja just. Därför måste jag städa ifall hon av någon anledning skulle komma ner hit.

Jag ger hämndlystenhet fyra av fem fiskar: <=><  <=><  <=><  <=><



Kommentarer
Postat av: Linda Skugge

Men hallå? Du menar att du HAR rätt att bestämma över din egen mamma lr? Jag tycker att det är modigt av dig att vara så känslig i frågan men du måste förstå att man inte väljer sina föräldrar och man väljer heller inte sina barn. Man är inte skyldig att vara fimiljebanden till lags alla gånger. Jag tycker du ska låta din mamma få vara med vem hon vill.



Tack föresten för en underbar och intressant blogg. Jag skriver själv blogg och jag tycker det är kul när man hittar bloggare som skriver lite eget. God Jul.

2008-12-17 @ 15:43:47
URL: http://blogg.expressen.se/linda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0