Lucia var visst igår då.

Det var därför alla hade så kul igår. Det var lucia. Jag som trodde det var idag. Det vackraste jag vet är ju luciatåg med julsånger i kyrkan eller aulan. Varje år brukar jag smyga in på olika luciafirande och tåras åt de änglalika körsångerna samt vredgas över alla som bär keps i kyrkan. Nått år så blev jag så arg att jag röt åt några unga killar som satt med skärmmössor och fnittrade så de kröp ihop resten av den himmelska föreställningen.

lucia
Lucia lussar - hoppas nån lussar åt mig idag fast igår.

Andra saker jag hann med igår var att julshoppa med Clara-Maja Westergris. Jag julhandlade i sammanlagt 10 minuter åt samtliga närboende kusiner medan Clara julhandlade åt samma personer, sig själv och för nöjet skull i kanske 4 timmar. Pårikt!  Jag fick bära kassarna och stå och avlida i butik efter butik i tre miljarder år.
Sen for vi hem. Fel ras van i Idol som vanligt. Jag rösatde på Alice med sms. Hennes "föräldrar" har ju i alla fall betalat skatt i Sverige. Varför kunde inte Johan Palm vinna eller någon annan gulltott? När det var uppbehåll i mitten av Idol så klipte Clara mitt hår så jag fick en ny jättefin frisyr. Hon är verkligen duktig på att klippa. Det enda problemet är att det var en total tjejfrisyr. Idag ska ha mössa på mig hela dagen. :C

Kommentarer
Postat av: Selma Sara-Magdalena Olovs och Stefans kompis

Heej! Vad kul att hitta din blogg! Äntligen en blogg värd att följa. Tänkte skicka länken till min blogg medhärmen den är så horig så jag misstänker att du tappar den oerhörda respekten du har för mig om du läser den. Så jag vågade inte...

2008-12-14 @ 10:59:06
Postat av: svante

ja det var ett bra initiativ av dig. tyvärr har jag redan läst lite i din blogg redan så du behöver inte oroa dig. Ja blogga är kul och viktigt. Alla måste läsa allt!

2008-12-14 @ 15:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0