Pizzan tog slut.

På skiktpopofronten intet nytt. Inget har hänt sedan nyss. Jag sålde en tavla för 3000 och inget mer. Mene i förrgår kom min jättesnygga mamma förbi min jättedumma syrra Clara med en och en halv familjepizza. Jag fick hela. Jag har ätit på den långsamt långsamt sedan dess. Nu tog den alltså slut så jag kan fortsätta med mitt liv idag. Klockan är tjugo i ett och det syns lite sol på himmelen. Och jag måste ha mina storbyxor p.g.a. pizzan då.
En sak som gör det här pizzaätandet relevant (asså jag kan inte släppa det här en och en halv FAMILJEPIZZA - det är ju helt underbart mycket) är att jag har haft de mest detaljrika och äventyrsladdade drömmarna på länge nu i två nätter. Helt actionfyllda och dessutom flera per natt. Nu senast så handlade det om att jag skulle följa med några bondläppar för att leverera nå bränsle, typ diesel, till en by en bra bit inåt landet från där vi bodde som var kanske Degersjö eller nått. Jag åkte med en bondläpp som var hiskelig på att köra i en jättekol oldmobile och vi rökte cigg kolt utan att skruva ner rutan. Halvvägs framme så kom vi till en rastplats där vi stannade. Det var som en kåkstad och folk drack å poppade piller hela tiden. Jag skulle hitta rätt på en tidtabell för färjan som skulle gå över till den hemsöka ön en bra bit bortom rastplatsen. Jag tror att det var dit vi skulle med bränslet. Jag hittade tidtabellerna efter ett tag men då uppmärksammade jag även det jättelilla, smutsiga och nedgångna inlandssamhällets red light district. Det bestod främst av olika trä och plåtbås som skyldes av dimmad transparent plast. Fullt av äckliga gubbar som stod och hängde med gula ögon och skuggade ansikten. Här å där såg man en ung fager flicka slinka iväg med en trasig gammal man. Överallt såldes det cigaretter, farmacevtiska partypiller, sprit och porr. Jag sneglade in i ett litet skrymsle, stort som två lägenhetsgarderober, där de bara sålde erotiska amatörfotografier från byn. I ett kort ögonblick funderade jag på om jag skulle snatta lite häst och pigabilder men hoppade över det när jag upptäckte en gammal bekant. Han hade bland annat tappat stora delar av sina händer och skojade genom att klia sig i pannan med en rostad och förkolnad benstump som stack ut där pekfingret annars skulle ha suttit. Vi talade om gamla minen med varandra och om vad vi gjorde för tillfället. Jag smugglade ju bränsle sa jag eller sa jag att jag var där för festen? För det började bli en fest där. I vilket fall berättade han att hans nya affärsidé bestod i att låta mycket unga flickor servera lapdance till kunder för endast 10 kronor. Han undrade förstås om jag var intresserad av en lapdance och det var jag inte. Mest för att jag inte hade råd men sen kom Petronella Petterson (här sexton år) ut från ett hörn och hon visade sig vara anställd av min tvivelaktiga vän. Även vårat återseende blev kärt och hon ville erbjuda mig en gratis lapdance men ägaren vägrade och krävde minst 3000 kronor. "Nej jag har ju inga pengar alls" sa jag och vände ut och in på mina byxfickor som bevis. "Ja ja", sa ägaren "du får va där inne i 6 timmar så passar jag på att ta ledigt en stund".

min idol Gauge är trött å lessen.
Gauge är en sexig spöka och samtidigt en oren gatuarbetare.

Efter allt det hade hänt så var det en sexig scen, en fartfylld jaktscen och sedan en till festscen innan drömmen blev intressant igen. För väl ute på ön, dit jag tog färjan, fick vi bensinstopp med bilen och min tidigare reskamrat var nu föresten en söt, smal och lång tjej. Soppartorsken var mycket olämpligt eftersom vi var mellan två olika byar och det började bli mörkt. Alla visste ju att det spökade något oerhört i närmaste by. Den var helt nedlagd och övergiven. Gastarna som bodde där var helt ursinniga och riv alla som visade tecken på livslust i stycken. Vi tog varandras händer och skyndade längs med vägen mot den andra byn där färjan avgick ifrån men det blev så pass mörkt att det var svårt att se vars man satt fötterna. Det blev snart genomtränade nattsvart och inga stjärnor lyste på himmelen. Gång på gång anfölls vi av fruktansvärda spöken som med gälla skrik gjorde utfall mot oss från oväntade krön och i omöjliga vinklar överrumplade de oss medans vi hand i hand skyndade oss fram i blind fasa.

Sen vaknade jag.

Ät mer pizza, dröm detaljrikare och häng ut dina kompisars namn på internet och beskriv hur de lever sunt i dina drömmar. Oj! Min syster ringde nyss. Det är visst fredag idag och inte onsdag som jag trodde. Typiskt. Heeeej Peter!

Kommentarer
Postat av: Petra

alltsååå wwaaaow att du kunde komma ihåg allt de, du måste ha drömt samma dröm i flera timmar.

2008-12-05 @ 13:07:36
Postat av: vanteklante

nej jag har drömt massa saker mer än det där också. men jag tror att drömmen innan handlade mer om ön fast det var andra som var där. de dog längs vägen det var synd.

2008-12-05 @ 13:09:10
Postat av: Clara

jag orkar inte min pizza. Så kom upp och hämta den när du kommer hem.

2008-12-05 @ 21:24:00
URL: http://claraistrue.blogspot.com
Postat av: Sabiz

typ likadan comment som petra!!!

2008-12-08 @ 09:55:00
URL: http://helden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0