Gamla LL-Skiktningar och Amatörfilm


mordisk gris biter kvinna i armen

Idag (16 oktober) vaknade jag av att mina drömmar var trista och av att jag blivit förkyld under natten. Strax därefter ringde min mamma och ville bjuda mig på lunch. Jag ville bli bjuden på lunch eftersom jag är hungrig, frysen och jättefattig :D
Nu lyssnar jag på gamla skiktmixar av DJ Layer Loyd och riktigt smälter av uppskattning. De gamla grejerna är verkligen klockrena med sina naiva skiktningar och evigt malande och dalande melodislingor. Just nu gled skiktningen av Broder Daniel - Whirlwind in på sin sjunde refräng och sin trettonde minut. Man önskar att spåren aldrig ska ta slut och de gör de nästan inte heller men DJ Layer Loyd lyckas med att målmedvetet tona ner och övergå till outrot obemärkt och plötsligt är skikten slut och man kan gå vidare till nästa. Jag hoppar över skiktningen av Lalla Hanssons  La Le Lai och går direkt in på halvtimmesversionen av Q-Lazzarus Goodbye Horses och lamslås av hur hypnotisk och sövande den är.

Jag har även hunnit med att stoppa in ett firewirevideokort i datorn för att jag lovat några kompisar att klippa deras nya amatörfilm. Jag kanske kommer med mer information om den senare men nu vill jag bara komma med en smart lista för dem som vill göra amatörfilm.
  1. Gör inte en film där en person med svart rock jagar en annan person med svart rock med pistol för det är trist och ingen blir imponerad.
  2. Tänk inte på filmmusiken förens ni klippt filmen färdigt. Ifall man gör scener efter vilken musik man önskar till dem har scenerna säkert inte något värde i sig. Även om musiken i the rock är jättetuff så kommer säkert din scen inte att vara det. 
  3. Behöver du skyltar med information mellan alla scener som förklarar vad som hänt eller ska hända så är antagligen scenerna för otydliga och din handling för ogreppbar för att någon skall orka se igenom den.
  4. Försök inte göra roliga filmer för ingenting är kul.
  5. Att göra annat än att dokumentera högtider med familjen, skolavslutningar och väl valda stycken ur semestern är det enda hållbara filmprojektet och det behöver ingen skämmas över.
Jag har fått flera brev av intresserade och trollbundna bloggbevakare som undrar hur man ska klä sig om man är skiktpopare och jag lovar alla er som väntar otåligt på den informationen att jag snart ska skriva om skiktpopmode. Idag är det fint väder så jag ska nog klä mig skiktat därefter med min långärmade tröja överlappad med en t-skjorta.

Kommentarer
Postat av: L-L cool G

Hej Skiktkillen! Jo, det var jag som skickade det skiktade brevet (stoppade brevet i tre kuvert i olika storlekar), och jag undrar även vilken slags frisyr man helst ska ha som sp:are. Med snälla hälsningar/ Ny inom genren

2008-10-15 @ 18:23:27
Postat av: lenagerner

angående bild

Kvinna? Jag tycker det påminner om dig

2008-10-19 @ 15:39:13
Postat av: skiktgal_89

hej, skiktikillen, vi borde skikta tillsammans någon gång. din blogg skiftar mellan att vara skicklig och intressant till att vara mindre skickad att förmedla de viktigaste skiftnyheterna. jag gillar den skitiga stilen! keep on shifting in the free world!

2008-10-20 @ 09:07:54
Postat av: coating culture

Måste säga att jag aldrig hört DJ Layer Lord, fastän du skriver att det är "gamla" grejer. Det låter dock intressant. Har du hört nya Stratum, vars nya mixtape jag nämner på min blogg?



PS. Länkar till dig från min bloggroll. DS.

2008-10-20 @ 13:25:00
URL: http://coating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0