WALL-E

wall-e

eva och wall-e

jag såg filmen WALL-E igår kväll. den var mycket bra. vanligtvis brukar jag inte gilla pixar så otroligt mycket. fåniga same-indianbarn, brokebackmountaindockor och sånt då va. men den här gånger lyckades de göra en riktigt gripande och konstnärlig rulle. det är ett post-apokalyptisk romantikäventyr som stundom påminner mig om fallouts ödsliga och uppgivna ensamhet. den handlar om en robot som är ensam kvar på hela jorden som tidigt i filmen blir förtjust i en annan mycket modernare robot som kommer till jorden från rymden. resten av filmen så jagar de runt efter varandra och är så extremt gulliga att man nästan gråter av lycka. 

jag ger WALL-E fem glada gubbar av fem möjliga  :D:D:D:D:D

 


Kommentarer
Postat av: Vera

Ska nog ta och se filmen, har tyckt den verkar intressant!

2008-10-15 @ 22:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0