Everybody look at your hands!



We can dance, we can dance - We're doing it from wall to wall
We can dance, we can dance - Everybody look at your hands
We can dance, we can dance - Everybody takin' the chaance


Idag har jag varit med min smarta kompis Olov. Han har varit utomlands i England. Där hade det hänt olika saker som han berättade om. Allt var viktigt och intressant. När vi såg på nyaste avsnittet av Family Guy så kom jag ihåg att den absolut bästa låten av alla i hela världen någonsin är Safety Dance med Men Without Hats. Sen lyssnade vi på den ett par gånger på youtube och jag tänkte "tänk om det finns en skiktversion av den här låten". Väl hemma körde jag lite internet och upptäckte att det verkligen fanns det. Ingen mindre än skiktaren som går under pseudonymen Down The Hatch, som jag tidigare omnämnt i samband med The Cure, har gjort en underbar och ovanligt varierande skiktning på endast 23 minuter. Jag har redan lyssnat på den två gånger och är inne på mitt tredje varv. Så bra är den. Den skulle lika gärna ha kunnat vara längre enligt min mening men den får absolut alla tänkbara tummar upp (Y)*1000.

Vidare har jag varit träningsnarkoman de senaste dagarna vilket ni säkert redan har läst om i min syster Claras blogg. Jag har dessvärre inga fribiljetter till IKSU kvar så jag får kräla runt på stengolvet å göra sittupps från och med nu. Jag hoppas på att Olov köper ett gymkort åt sig själv som jag får låna ibland. Crosstrainer är min favoritmaskin. Inte bara för att det är en TV-skärm med valfri kanal monterad på maskinen utan främst för att det är bra träning och jag är bäst och klarar av minst en timme på den. OBS: inget ljug. 

En annan nyhet är att jag säkert kommer få socialbidrag. Det är skamligt och hemskt men också gratis pengar. Hoppas nu bara inte att jag blir ännu sämre på att skaffa jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0